Saturday, January 2, 2010

catan first time

Sekali nampak dah tau dah ni catan.. cheywah... nama lukisan ni ialah LUMRAH..kalau ada sesapa nak objection aku punya tajuk lukisan iaitu LUMRAH... mari kita beradu tenaga di kolej aku kat kuo... kita tgk sapa yang paling banyak masuk kat pusat kesihatan.. ehem2..sebenarnya ni la lukisan aku masa upper 6. kira kerja kursus saya lah ni... dan kalau nak cerita pasal lukisan ni.. baik dari segi media dan teknik... hohoho bukan nya mudah... media yang digunakan ialah cat pelaka.. so kita org kena pandai blend2 warna ni...maklumlah.. sekolah kedekut beli 3 warna je.. kui3..

Banyak gak kenangan masa buat ni.. main cat kat baju la apa la... pastu ada gak yang dengki siap main calit warna itam kat catan yang dah siap... ish2 torgamak orang gitu.. den tak tau nak cakap apo.. pogi mampos lah dio sonang.. Lukisan ni pun saya buat last minit pasal yang asal pasal ikan kat dalam air... huhuhu... susah gila...tapi yang ikan punya aku semadikan dalam buku folio je.. jenuh nak buat dik nun oiiii...

Taktik yang saya gunakan ialah...guna berus je.. tak lebih dari tu.. tak delah nak guna taktik jahat.. berus murah u all.... sekolah sponsor. heheheh.. yang penting kita mesti banyak memerhati alam sekitar sebagai rujukan... tenung dengan mempelajari dari segi warna dia bentuk dia dan what everlah... ok cau dulu la... tulis panjang2 karang muak pulak korang baca.

No comments:

Post a Comment