Wednesday, January 6, 2010

karya ku si cermin muka


tajuk nye ialah a beautiful day.. kalau tak silap aku la.. ke a sunshine day.. tapi yang aku remember.. belakang tu day day.. wei ladu nehi ha sundey! cakap hindustan la pulak.. ni la aku nak cerita.. ni la master piece aku... nak kata terulung... tak la sangat sebab jika diperhati betul2 kelopak bunga tu.. paham2 jelah.. apa yang penting... kandungan dalam karya aku ni ... dan setiap karya sekali pun.. ada elemen prinsip dan asas seni...

Bercakap pasal elemen prinsip seni ni... maybe kalau diperhati... banyak yang korang boleh describe mengenai karya di atas... apa2 pun bukan senang untuk kita mengikuti satu2 disiplin seni... sebab tu la kita tak boleh main hentam keromo kalau nak buat art... lain la kita pasti apa yang kita buat.. atau dah bertahun berkecimpung dalam dunia kesenian ni..dan banyak bergaul dengan orang yang banyak makan warna buncho. (agak dalam makna di situ ye). kan3??..

So... kita sebagai golongan pemikir.. bukan juga setakat mengetahui disiplin seni itu sendiri.. tetapi mendalami baik dari segi kebenaran apa yang dihasilkan dan mengetahui tujuan sebenar mengapa kita berkarya.. dalam gila aku punya maksud ni.. hahahaha.. tak bley bla la wei. so aku ni selalu je kuar tajuk.. tak kena mengena langsung kat gamba di atas.. nasib baik karangan aku masa upsr dapat b.. dah aku cau dulu..

No comments:

Post a Comment